fbpx

10 najlepszych stron do nauki business English

Najlepsze strony business English
Nasi kursanci często pytają nas o źródła ciekawych artykułów biznesowych, które mogliby czytać w wolnym czasie, w trakcie podróży służbowych lub w drodze do pracy. Wybór nie jest łatwy, bo w gąszczu różnych stron, blogów i portali można się zgubić.

Dziś podzielić się najlepszymi, według nas, stronami do nauki business English, które sprawią, że czas spędzony na plaży, czy przy basenie będzie nie tylko pełen wspomnień, ale też poszerzy Waszą wiedzę. Poniżej przygotowaliśmy dla Was listę sprawdzonych stron, z którymi nauka słownictwa biznesowego będzie nie tylko łatwiejsza, ale i zdecydowanie ciekawsza: 


The Economist – www.economist.com

Artykuły na tym portalu to idealny materiał do czytania dla osób na poziomie B2 i wyższym. Pamiętajmy, że jest to „materiał autentyczny”, a więc teksty z tego portalu nie są specjalnie przygotowane pod konkretny poziom. Mamy za to do wyboru pełen wachlarz najnowszych artykułów, postów i raportów o tym co dzieje się w polityce, ekonomii i Waszej branży. Radzimy zacząć od tekstów, na tematy już nam znane. Bardzo ciekawe są też wydawane tygodniowo analizy różnych ciekawych badań przeprowadzanych przez amerykańskich naukowców.


British Council Learn English –  www.learnenglish.britishcouncil.org/en/business-english

Sekcja Business English tego portalu oferuje całą bazę materiałów na wszystkich poziomach zaawansowania, dedykowanych specjalnie tym, którzy chcą podszkolić zasób słownictwa związany z biznesem, przygotować się do rozmowy o pracę, czy pisać profesjonalne maile. You’re Hired! to zakładka dla wszystkich zainteresowanych angielskim „do pracy”. W Podcasts for Professionals znajdziemy ciekawe podcasty o najnowszych informacjach w świece biznesu (dla poziomów B2 i w górę). Business Magazine oferuje artykuły z różnymi stopniami trudności. Natomiast English for Emails pomoże osobom na poziomach A2 i B1 usprawnić umiejętności korespondencyjne.


TED Talks – www.ted.com

Źródło dla osób od poziomu A2. Nie ma chyba dziś żadnego profesjonalisty, który nie obejrzał choć jednego „TEDa” w swoim życiu. Jego ogromna zaleta to różnorodność, znajdziemy tu wystąpienia na każdy temat, a prezentujący to znawcy tematu ze wszystkich stron świata. Dzięki temu możemy słyszeć jak po angielsku mówią osoby różnych narodowości. Z doświadczenia wiemy, że najlepiej uczyć się oglądając coś co nas ciekawi. Z TEDem na pewno nie będzie nudno!


Business English Pod – www.businessenglishpod.com

To źródło oparte na podcastach. Strona oferuje ponad 500 lekcji zróżnicowanych poziomowo i tematycznie. Nowe podcasty dodawane są co tydzień. Wybieramy spośród kategorii takich jak, Meetings, Telephoning, Negotiations, Presentations, Job Interviews, Socializing, czy Vocabulary. Każdy podcast zajmuje się jednym, konkretnym aspektem związanym z pracą i pomaga nam rozwinąć umiejętności z nią związane, np. w podcaście omawiającym telefonowanie, nauczymy się słownictwa potrzebnego do wyjaśnienia nieporozumień. Podcasty zawierają też dialogi, które wykorzystują przedstawione słownictwo. Po założeniu konta możemy skorzystać z darmowego okresu próbnego, później dostęp jest płatny. To źródło dedykowane jest uczniom od poziomu A2 do C2. Wszystkie lekcje możemy pobrać w formie mp3 lub skorzystać z nich w wersji mobilnej.


Forbes – www.forbes.com

Tu podobnie jak z Economist, mamy do czynienia z materiałem autentycznym, więc język , jakim pisane są artykuły może czasem sprawiać nam trudność, polecamy go wszystkim na poziomie B1+ i wyższym. Warto też zwrócić uwagę na wszechobecny żargon. Najatrakcyjniejszą stroną tego źródła są słynne listy, znajdziemy tu listy najbogatszych, najbardziej innowacyjnych, czy najbardziej obiecujących. Polecamy też przejrzenie zakładki Industry i BrandVoice, z artykułami dedykowanymi specjalistom, a nawet konkretnym firmom takim jak Amazon, Sap, czy Deloitte.


Entrepreneur – www.entrepreneur.com

Ten portal to miejsce, w którym każdy przedsiębiorca znajdzie coś dla siebie. Twórcy zadbali to, by artykuły były pełne praktycznych porad dla tych, którzy pragną rozwinąć swój biznes, ale też odpowiednio krótkie, aby można było je przeczytać w przerwie między spotkaniami. Są tu też krótkie filmy, wywiady i podcasty. Dedykowane wszystkim od poziomu B1 w górę.


Źródło dla osób co najmniej na poziomie B1. Każdy ma w ciągu dnia minutę, to tyle co szybka kawa, jeden przystanek tramwajem, czy przejście do biura z samochodu. Nie ma wtedy lepszego rozwiązania niż one-minute-news. Ekspresowy przegląd wiadomości pomoże nam rozbudować słownictwo z wielu dziedzin, a wiedza na temat tego co dzieje się na świecie to świetny ice-breaker przed spotkaniem!


Harvard Business Review – www.hbr.org

Dla zaawansowanych kursantów (B2 i wyżej), HBR to skarbnica wiedzy. Możemy też być pewni, że artykuły, które czytamy są zweryfikowane zarówno pod względem językowym, jak i merytorycznym. Zachęcamy do przejrzenia darmowych artykułów na stronie, a także krótkich filmów. Każdy entuzjasta znajdzie tu coś dla siebie.


Inc. – www.inc.com

Chyba najbardziej przystępna strona tych, którzy chcą w kreatywny sposób ćwiczyć umiejętności receptywne języka angielskiegoPolecamy dla osób od poziomu A2. Strona ma ogromną ilość artykułów, postów i krótkich filmów związanych z tematyką biznesową. To właśnie te filmy są największym atutem inc.com. Mają charakter kilkuminutowych wywiadów z osobami, które podzielą się z nami swoją wiedzą.


VOCAbite – www.vocabite.com 

Nie możemy w tym artykule pominąć naszej platformy. Vocabite to platforma dla osób na wszystkich poziomach zaawansowania od A1 do C2, które chcą mieć dostęp do obszernej bazy wiedzy zawsze i wszędzie. Czekają tu na nas dziesiątki e-lekcji o tematyce biznesowej. Do wyboru mamy kategorie takie jak Ludzie, Organizacja, Marketing, Finanse, Umiejętności i Język prawniczy. Po każdej lekcji czekają na nas gry i zabawy, które pomogą nam lepiej zapamiętać nowe słówka. W każdej chwili mamy też dostęp do biznesowych list słownictwa, które możemy pobrać w formie mp3 lub powtarzać w formie fiszek. Mamy też pełną kontrolę nad naszym postępem; zbieramy punkty, a platforma przygotowuje dla nas zadania powtórkowe, żeby wiedza nie uciekła nam z głowy.