Strona główna » Blog » UTRZYMANIE JAKOŚCI w SZKOLE JĘZYKOWEJ – jak mogą pomóc ROZWIĄZANIA IT?

UTRZYMANIE JAKOŚCI a ROZWIĄZANIA IT W FIRMACH

W kontekście utrzymywania jakości zarządzania oraz jakości dostarczanych produktów i usług ważne jest wsparcie dobrze dopasowanych rozwiązań IT, które pozwalają na sprawne zarządzanie danymi i procesami w firmach. Nie dziwi więc, że z roku na rok rośnie popularność różnego rodzaju programów i systemów, wspomagających procesy biznesowe. Wiele firm wydaje duże pieniądze na kolejne wersje aplikacji lub tworzy własne rozwiązania, często sporym nakładem sił i środków. Możemy zauważyć, że większość z proponowanych rozwiązań jest skierowana do sektora biznesowego i produkcyjnego, rzadziej  zaś powstają programy i aplikacje wyspecjalizowane w obsłudze sektora edukacji.

W poprzednim artykule pisaliśmy szerzej na temat utrzymania jakości szkoleń i procesu nauczania w szkole językowej. Opisaliśmy, jakie elementy wchodzą w skład tego procesu w naszej szkole. Poniżej przedstawiamy, w jaki sposób stworzone przez nas autorskie narzędzia pomagają w utrzymaniu oczekiwanej jakości zajęć językowych.

POTRZEBY SZKÓŁ JĘZYKOWYCH

Szkoły językowe cechują się oczywiście specyficznymi potrzebami, typowymi dla tej branży:

  1. szkoły potrzebują systemów do rejestracji uczniów, prowadzenia diagnoz poziomujących ucznia, przypisywania ich do grup oraz dobierania lektorów do zajęć
  2. elektronicznych dzienników, w których można rejestrować tematy zajęć, obecności uczniów oraz postępy słuchaczy
  3. przydają się narzędzia do gromadzenia danych o aktualnych oraz potencjalnych lektorach, służące do rekrutacji i selekcji nowych pracowników
  4. bardzo przydatnym narzędziem są wszelkiego rodzaju platformy, wspomagające naukę słówek i / lub gramatyki
  5. w dobie lekcji online konieczne są również narzędzia do sprawnego przygotowania i obsługi testów w formie zdalnej
  6. oraz narzędzia uatrakcyjniające i wspomagające prowadzenie zajęć online, inne niż komunikatory

AUTORSKIE NARZĘDZIA PROLANG

Nasza szkoła od paru lat rozwija swoją autorską platformę, wspomagająca naukę słówek i zwrotów - VOCABite, a także, w ostatnim czasie, pracuje nad zintegrowanym narzędziem EMS (enterprise management system) pozwalającym w jednym miejscu zapisywać i przechowywać informacje, konieczne do sprawnego przeprowadzania wymienionych wyżej procesów. W tworzonym przez nas aktualnie narzędziu odpowiadamy kompleksowo na potrzeby szkoły językowej. Z systemu mogą korzystać  zarządzający szkołą (dyrektorzy / metodycy), osoby prowadzące zajęcia (lektorzy / freelancerzy) oraz osoby uczące się (słuchacze). Każdy z tych podmiotów znajdzie funkcjonalności przydatne w trakcie pracy lub nauki języków.

Poniżej zamieszczamy parę screenshotów, przedstawiających bliżej poszczególne funkcjonalności:

DIAGNOZY

2teas pozwala na rejestrację nowych słuchaczy i wprowadzenie wyników testów poziomujących oraz rozmowy potwierdzającej poziom. Jest to funkcjonalność przydatna dla metodyków szkoły.

REJESTRACJA TEMATÓW

System pozwala na notowanie tematów odbytych zajęć oraz obecności słuchaczy - funkcja użyteczna dla lektorów i metodyków w celu kontroli jakości nauczania.

DANE o LEKTORACH

2teas umożliwia zapisanie istotnych informacji o aktualnie zatrudnionych lektorach. Funkcja przydatna dla metodyka oraz managementu szkoły.

PLATFORMA WSPOMAGAJĄCA NAUKĘ

Nasza platforma wspomaga naukę słówek i zwrotów, systematyzując oraz uatrakcyjniając ten proces. Uczący się może zdobywać punkty i kolejne poziomy (wykorzystujemy elementy grywalizacji), zaś algorytm pilnuje, aby kolejne powtórki odbywały się zgodnie z zasadami działania pamięci.

NARZĘDZIE DO TWORZENIA i PRZEPROWADZANIA TESTÓW

Nasze narzędzie pomaga w szybkim i łatwym tworzeniu quizów i testów, sprawdzających postępy słuchaczy. Testy można zrobić całkowicie online.

NARZĘDZIA WSPOMAGAJĄCE I UATRAKCYJNIAJĄCE PROWADZENIE ZAJĘĆ

Mamy również narzędzie do prezentacji nowego słownictwa oraz szybkiego powtarzania utworzonych wcześniej list słówek z różnych zajęć oraz narzędzie do losowego wybierania zdjęć z bazy danych, które możemy następnie wykorzystać do różnych celów i zadań na lekcjach.