PROLANG » Blog » Pytania do dostawcy usług językowych – gotowa lista.

Wybór dostawcy usług językowych - pytania, które warto zadać.

Odsłuchaj artykuł:

Gdy wybieramy dla swoich pracowników dostawcę usług językowych, zwykle kierujemy się paroma kluczowymi kryteriami. Sprawdzamy przykładowo, czy dostawca jest nam w stanie zapewnić naukę wybranych języków dla wszystkich naszych pracowników, ilu i jakich lektorów zatrudnia, czy dysponuje platformą e-learningową oraz raportującą, w jaki sposób są prowadzone zajęcia, oraz oczywiście jaka jest cena takich usług. Tym niemniej, elementów, które warto by było sprawdzić jest zdecydowanie więcej. W niniejszym wpisie przedstawiamy listę pytań, które warto mieć pod ręką, przeprowadzając weryfikację potencjalnego dostawcy usług językowych dla naszej firmy.

Language service provider

NAUCZANE JĘZYKI i INNE USŁUGI:

  • ilu i jakich języków można się uczyć? (część szkół oferuje ograniczony wybór, niektóre uczą tylko jednego języka)
  • czy oprócz kursów szkoła oferuje inne usługi? jakiego rodzaju?
    • czy szkoła oferuje audyty językowe?
    • czy szkoła oferuje tłumaczenia językowe?
    • czy szkoła oferuje jeszcze jakieś dodatkowe usługi / produkty?

ORGANIZACJA KURSÓW:

  • ile trwają pojedyncze zajęcia?
  • ile trwa kurs językowy? Czy jest to z góry ustalony okres, czy szkoła elastycznie dopasowuje się do potrzeb klienta?
  • czy zajęcia są prowadzone w trybie roku szkolnego, czy również przez okres wakacyjny?
  • czy szkoła oferuje zajęcia grupowe czy indywidualne, czy obie te formy?
  • ile osób maksymalnie liczy grupa językowa?
  • od ilu osób uruchamiane są kursy?
  • czy zajęcia odbywają się online czy stacjonarnie, i jeśli stacjonarnie to w jakim miejscu - siedzibie szkoły czy siedzibie klienta?
  • czy zajęcia można odwołać i jakie są zasady odwołań?
  • czy odwołane zajęcia można w jakiś sposób odrobić?
  • czy zajęcia można przenieść na inny termin, bez utraty danej godziny?

BADANIE POTRZEB I TESTY POZIOMUJĄCE:

  • czy szkoła sprawdza potrzeby słuchaczy zanim zacznie z nimi zajęcia? w jaki sposób to robi?
  • czy i w jaki sposób sprawdzany jest poziom znajomości języka przyszłych kursantów?
  • czy test poziomujący to test wyboru, czy są również pytania otwarte?
  • jakie umiejętności i wiedza są testowane na teście poziomującym- ogólne czy też biznesowe? Słownikowe czy gramatyczne?
  • czy w ramach sprawdzania umiejętności jest prowadzona również rozmowa, lub w inny sposób są testowane umiejętności praktyczne?

KADRA, METODYKA i NARZĘDZIA NAUCZANIA:

  • ilu lektorów i z jakich języków zatrudnia szkoła?
  • jakie lektorzy mają kwalifikacje do uczenia, zwłaszcza uczniów dorosłych?
  • czy szkoła ma swoją wypracowaną metodę nauczania lub posługuje się uznanymi metodycznie metodami?Czy zajęcia prowadzone są jedną wybraną metodą, czy różnymi?
  • czy lektorzy uczą z podręczników czy też innych materiałów?
  • czy szkoła ma specjalnie dedykowaną platformę do nauki? Co dokładnie znajduje się na tej platformie?
  • czy szkoła oferuje lekcje próbne? Czy lekcje te są płatne?

POSTĘPY i RAPORTOWANIE:

  • czy szkoła bada regularnie postępy słuchaczy i co ile to robi?
  • w jaki sposób szkoła sprawdza postępy słuchaczy? czy jest to subiektywna ocena lektora, czy bardziej zestandaryzowane testy, czy jakaś wersja pomiędzy?
  • czy szkoła oferuje raporty obecności / postępów, i w jakiej formie?
  • czy dostęp do raportów postępów jest ciągły, czy okresowo i na żądanie?

OBSŁUGA KLIENTA, PROCESY ZARZĄDCZE i KONTROLA:

  • jak szybko szkoła odpowiada na zapytania i reaguje na próby kontaktu?
  • czy szkoła zatrudnia metodyka?
  • czy szkoła dba o rozwój kadry lektorskiej i w jaki sposób?
  • czy szkoła sprawuje nadzór nad prowadzonymi zajęciami językowymi i w jaki sposób?
  • czy i w jaki sposób szkoła monitoruje i dba o bieżące zadowolenie klienta?
  • w jaki sposób rozwiązywane są problemy lub sytuacje konfliktowe, o ile się pojawią?

DOŚWIADCZENIE DOSTAWCY:

  • od ilu lat dostawca jest na rynku usług szkoleniowych?
  • czy dostawca ma doświadczenie w pracy z firmami z mojej branży?
  • czy dostawca ma doświadczenie w pracy z małymi / średnimi / dużymi firmami (w zależności od tego jaki podmiot reprezentuję)
  • jakie opinie ma dostawca wśród aktualnych / byłych klientów?

CENA:

  • ile kosztują zajęcia indywidualne, a ile grupowe?
  • czy cena zmienia się w zależności od ilości osób w grupie, czy jest niezależna?
  • czy jest możliwe dzielenie płatności między firmę a słuchacza?
  • jaki jest termin płatności faktur?

Jak widać, kryteriów wyboru może być i jest o wiele więcej, niż najprostsze pytanie o cenę oferowanej usługi. Powyższa lista niech stanowi kanwę, na bazie której każdy z potencjalnych klientów szkół językowych będzie mógł sobie przygotować własną listę zasadniczych kryteriów, według których dokona tak kluczowego dla swojej firmy wyboru.

A jeśli chcą Państwo przetestować, jak wypadamy na tle innych szkół jeśli chodzi o organizację i prowadzenie zajęć językowych dla firm, to zapraszamy do kontaktu. Formularz kontaktowy znajduje się poniżej.

O autorce:

Beata Szeruga

Business English Teacher, absolwentka Anglistyki Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Zarządzania Kadrami Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Pasjonatka rozwoju osobistego, uwielbia dzielić się wiedzą i udoskonalać procesy. Uczy języka angielskiego od 1998 roku oraz pomaga w rozwoju dorosłych od ponad 12 lat. Obecnie zgłębia tajniki marketingu online oraz współtworzy nowe produkty i usługi dla Prolang.

Formularz kontaktowy

Informujemy, iż administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROLANG Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu; adres: ul. Ostrowskiego 9 lok. 211, 53-238 Wrocław, Spółka wpisana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000738905; NIP 894-313-04-47; z kapitałem zakładowym w wysokości 10 000,00 zł. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu realizacji usługi szkoleniowej. Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawienia, a podanie ich treści jest dobrowolne.

Shopping Cart
Scroll to Top
Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner