PROLANG » O nas » Case Studies

AddSecure CASE STUDY

case study addsecure tytułowa

KLIENT

Wrocławski oddział firmy powstał w 2019 roku z połączenia polskiej firmy spedycyjnej frameLOGIC ze szwedzką AddSecure, liderem branży w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań Internetu Rzeczy. 

FrameLOGIC działała na rynku już od 2004 roku i przed połączeniem obu spółek zajmowała się wytwarzaniem urządzeń oraz oprogramowania do monitoringu i śledzenia pojazdów. Polski zespół AddSecure nadal zajmuje się rozwojem autorskiego systemu IT do zarządzania flotą (FMS) i transportem (TMS) dla firm przewozowych w całej Europie.

Cały AddSecure zatrudnia ponad 1000 pracowników w 15 krajach Europy, a także w USA i Australii. AddSecure Polska tworzy 100 osób, w tym 30 osobowy dział deweloperski. Głównym rynkiem jest Europa, ale firma obsługuje klientów na całym świecie. 

WYZWANIE

Po połączeniu ze szwedzkim partnerem w firmie znacząco zwiększyły się potrzeby językowe. Już wcześniej organizacja posługiwała się językiem angielskim obsługując klientów z Niemiec czy Holandii. Po połączeniu sił pojawiła się potrzeba, aby w stosunkowo krótkim czasie przeszkolić cały zespół tak, by pracownicy mogli swobodnie uczestniczyć w codziennym życiu firmy. 

Język angielski stał się językiem komunikacji wewnętrznej. Pojawiła się konieczność współpracy w zespołach międzynarodowych oraz aktywnego udziału polskich pracowników w spotkaniach. To właśnie aktywny udział pracowników w spotkaniach był dla firmy jednym z najważniejszych celów nauki. Zarząd podkreślał, jak ważne jest swobodne przedstawianie pomysłów i uzasadnianie swoich racji, aby być postrzeganym przez kolegów ze Szwecji jako równy partner biznesowy. Właścicielom firmy zależało, żeby każdy pracownik w trakcie regularnych spotkań kwartalnych nie tylko rozumiał, co się do niego mówi, ale był czynnym uczestnikiem wydarzeń. Oznaczało to duży nacisk położony na kompetencje związane z mówieniem. 

Firma chciała również, aby partnerzy zagraniczni mogli zobaczyć, jak dużymi kompetencjami merytorycznymi i technicznymi dysponują pracownicy z Wrocławia. Jest to znacznie ułatwione jeśli swobodnie posługują się językiem angielskim. Znajomość tego języka zwiększa również znacząco szanse rozwoju oraz awansu pracowników w strukturach firmy.

CO ZADECYDOWAŁO O WYBORZE PROLANG?

Zgodnie ze słowami Marty Karel, People and Culture Managerki, w naszej szkole “znaleźli uszy, które słuchają” i partnera nie tylko do przeprowadzenia zajęć językowych, ale do pomocy w całym procesie: od badania potrzeb, do końcowego raportu. To właśnie to prowadzenie “za rękę” oraz pomoc na każdym etapie procesu ujęły Zarząd firmy najbardziej i zdecydowały o wyborze naszej szkoły.

Wnikliwa analiza potrzeb firmy, następnie szczegółowa analiza potrzeb każdego potencjalnego słuchacza, pomoc firmie w stworzeniu regulaminu dla uczestników kursu oraz bycie w nieustannym kontakcie i wsłuchiwanie się w wyrażane potrzeby - te elementy zostały wyraźnie dostrzeżone przez AddSecure jako nasze atuty na samym początku współpracy.

Przygotowanie i przebieg zajęć

Tak jak w przypadku każdego z podmiotów podejmujących z nami współpracę, pracownicy firmy przeszli dwuetapową diagnozę językową połączoną z analizą potrzeb indywidualnych.

W zajęciach uczestniczy obecnie około 50 pracowników, będących na poziomie od A1 do C1. Zajęcia prowadzone są w małych grupach oraz indywidualnie. Lekcje odbywają się raz w tygodniu po 60 minut dla grup, zaś częstotliwość zajęć indywidualnych, skierowanych głównie dla kadry zarządzającej, dopasowana jest do potrzeb i obowiązków pracowników.

Wyniki współpracy

Firmie zależało, żeby pierwsze wyniki były widoczne po około pół roku od rozpoczęcia zajęć oraz żeby można je było w jasny sposób zmierzyć. W związku z czym ustaliliśmy wspólnie, w jaki sposób pracownicy będą rozliczani z postępów edukacyjnych, co zostało zapisane w regulaminie zajęć.

Zgodnie z założeniami, pierwsze efekty pojawiły się już po 6 miesiącach współpracy i zostały zweryfikowane nie tylko przeprowadzanymi regularnie testami postępów, ale również zostały dostrzeżone przez szwedzkich kolegów. Pracownicy zza granicy zauważyli i zaczęli komplementować poprawę umiejętności komunikacyjnych oraz swobodniejsze posługiwanie się językiem angielskim na spotkaniach i w trakcie współpracy nad projektami.

Również sami słuchacze zaczęli dostrzegać u siebie postępy, co dodatkowo ich motywowało do wkładania czasu i wysiłku w dalsze uczestnictwo w zajęciach. Niektórzy nawet poprosili o zwiększenie ilości godzin, aby przyspieszyć proces nabywania umiejętności językowych.

Obecnie pracownicy chętniej uczestniczą w projektach anglojęzycznych oraz śmielej wypowiadają się podczas spotkań, wiedząc, że dadzą sobie radę w różnych sytuacjach językowych. Biorą również udział w treningach i szkoleniach prowadzonych po angielsku oraz aktywnie uczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących całej firmy. Czują większą swobodę w rozumieniu i komunikowaniu się po angielsku.

Addsecure

Również jeśli chodzi o “twarde” wyniki, liczby potwierdzają zarówno zaangażowanie jak i efekty zajęć. Frekwencja utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie (80 - 95%), pracownicy regularnie podchodzą do testów i je zaliczają, zaś rezygnacje z zajęć są przypadkami jednostkowymi i wynikają z czynników zewnętrznych, a nie braku zadowolenia z lekcji.

Dodatkowo, firma była w stanie zmniejszyć koszty związane z wyjazdami służbowymi specjalistów, którzy wcześniej czuli się mniej pewnie w posługiwaniu się językiem. Zazwyczaj w takich sytuacjach firma wysyłała dodatkowe osoby, stanowiącą wsparcie językowe. Od momentu pierwszych efektów naszej współpracy specjaliści podróżują sami i są w stanie sprawnie i efektywnie komunikować się w swoim obszarze eksperckim.

Wrażenia i wnioski klienta

W trakcie trwania współpracy regularnie zbieramy feedback odnośnie zadowolenia z zajęć, uzyskanych efektów językowych i współpracy z nami. Oto parę komentarzy na temat tego, co nas wyróżnia według pracowników i zarządu firmy:

  • “Prolang dostarczył znacznie więcej niż się spodziewaliśmy. Zdecydowanie przekroczył nasze oczekiwania.”
  • “Prolang charakteryzuje wyjątkowa gotowość do uszycia rozwiązań na miarę, ale tak naprawdę, nie jest to frazes. Wszystko jest zrobione we współpracy z firmą, czujemy się bardzo dobrze zaopiekowani, od momentu badania potrzeb, przez propozycję współpracy i stworzenie regulaminu, po prowadzone testy i raporty - rzadko mieliśmy okazję spotkać się z takim “customer journey” do tej pory.”
  • “Prolang ma wyjątkowy proces doboru do grup - dwuetapowa diagnoza, która jest nie tylko testem ale i rozmową z metodykiem, pozwoliła na staranny i przemyślany dobór do grup, co przełożyło się na wyniki.”
  • “Lektor jest zawsze przygotowany do zajęć, nigdy nie było sytuacji, że zapytał “Co tam było ostatnio?” 
  • “Lektorka zaczęła od pytania o oczekiwania wobec zajęć, następnie sprawdzała, czy tematy i formy zajęć na nas działają.”
  • “Prolang pomógł nam w stworzeniu regulaminu kursu oraz doprecyzowaniu wymagań wobec uczestników. Bardzo nam odpowiadało to wspólne tworzenie szkolenia.”
  • “Prolang ma we krwi badanie potrzeb i nieustanne sprawdzanie, czy idziemy w dobrym kierunku. Cały czas zbiera i prosi o feedback oraz wykazuje dbałość o rzeczy na każdym etapie współpracy.”

 

Chcesz podobnego sukcesu w twoich szkoleniach?

Wypełnij formularz zgłoszeniowy i sprawdż, jak możemy pomóc Twojej firmie. 

podium yes
Shopping Cart
Scroll to Top
Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner