Strona g艂贸wnaSzkolenia j臋zykowe dla pracownik贸w firmCo zyskuj膮 firmy na szkoleniach j臋zykowych

Jakie korzy艣ci maj膮 firmy organizuj膮c szkolenia j臋zykowe?

spotkanie biznesowe tablica ze strza艂kami szkolenia

Organizowanie szkole艅 j臋zykowych przez firmy to dosy膰 popularna praktyka. Czasem mo偶na odnie艣膰 wra偶enie, 偶e organizacje robi膮 to "si艂膮 rozp臋du", bo tak robi膮 inni. Dlatego warto si臋 zastanowi膰, jakie faktyczne korzy艣ci przynosi firmie ponoszenie trudu zorganizowania szkole艅 j臋zykowych dla swoich pracownik贸w.

  1. Dzi臋ki szkoleniom j臋zykowym firmy zyskuj膮 w oczach kontrahent贸w zagranicznych. Pracownicy, kt贸rzy operuj膮 j臋zykami obcymi, postrzegani s膮 jako bardziej kompetentni, a przez to firma zyskuje na wizerunku w oczach klienta.
  2. Pracownicy, kt贸rzy pos艂uguj膮 si臋 j臋zykiem obcym na wystarczaj膮cym poziomie, aby swobodnie komunikowa膰 si臋 z kontrahentami zagranicznymi przynosz膮 te偶 firmie wymierne korzy艣ci finansowe, czy to w postaci udanych negocjacji z klientem, zdobycia nowego kontraktu czy po prostu efektywnej i szybkiej obs艂ugi kontrahenta.
  3. Fakt organizowania szkole艅 j臋zykowych wp艂ywa te偶 na opini臋 o firmie i postrzeganiu pracodawcy na rynku pracy. Firma oferuj膮ca takie benefity w swoim portfolio zyskuje w oczach przysz艂ych pracownik贸w.
  4. Pracownicy, kt贸rzy zdobywaj膮 w miejscu pracy nowe kompetencje s膮 bardziej zadowoleni ze swojej pracy, co przek艂ada si臋 na ich motywacj臋 i ch臋膰 pozostania w danej firmie, co z kolei przynosi wymierne korzy艣ci finansowe firmie (brak koszt贸w rekrutacji i wdro偶enia do pracy nowych pracownik贸w)
  5. Dzi臋ki czynionym post臋pom w nauce pracownicy uzyskuj膮 coraz wi臋ksz膮 pewno艣膰 siebie i przez to zwi臋ksza si臋 ich warto艣膰 we w艂asnych oczach. Pracownik, kt贸ry wierzy we w艂asne si艂y i mo偶liwo艣ci jest zwykle wydajniejszy i bardziej efektywny w tym, co robi.
  6. Szkolenia j臋zykowe poprawiaj膮 r贸wnie偶 samopoczucie pracownik贸w i mog膮 by膰 traktowane jako element zwi臋kszaj膮cy tzw wellbeing. Podczas zaj臋膰, opr贸cz skupienia na j臋zyku, biznesie, s艂ownictwie czy gramatyce, pracownicy maj膮 okazj臋 swobodnie si臋 wypowiada膰, spokojnie porozmawia膰 i niejako "odpocz膮膰" od gonitwy dnia codziennego. Wp艂ywa to pozytywnie na ich psychik臋 i zmniejsza ilo艣膰 odczuwanego stresu, a przez to r贸wnie偶 przynosi oszcz臋dno艣ci pracodawcy (np z powodu mniejszej ilo艣ci zwolnie艅 lekarskich - jak wiadomo stres jest jednym z zasadniczych czynnik贸w wp艂ywaj膮cych na ilo艣膰 i d艂ugo艣膰 zachorowa艅).

Je艣li po przeczytaniu powy偶szego opisu korzy艣ci, jakie przynosi organizowanie szkole艅 j臋zykowych b臋dziesz chcia艂 / chcia艂a zorganizowa膰 szkolenia j臋zykowe dla swoich pracownik贸w, zapraszamy do przeczytania artyku艂u o tym jak w艂a艣ciwie zmapowa膰 umiej臋tno艣ci pracownika:

Co to jest matryca kompetencji pracownika?