Organizowanie szkoleń językowych przez firmy to dosyć popularna praktyka. Czasem można odnieść wrażenie, że organizacje robią to „siłą rozpędu”, bo tak robią inni. Dlatego warto się zastanowić, jakie faktyczne korzyści przynosi firmie ponoszenie trudu zorganizowania szkoleń językowych dla swoich pracowników.
- Dzięki szkoleniom językowym firmy zyskują w oczach kontrahentów zagranicznych. Pracownicy, którzy operują językami obcymi, postrzegani są jako bardziej kompetentni, a przez to firma zyskuje na wizerunku w oczach klienta.
- Pracownicy, którzy posługują się językiem obcym na wystarczającym poziomie, aby swobodnie komunikować się z kontrahentami zagranicznymi przynoszą też firmie wymierne korzyści finansowe, czy to w postaci udanych negocjacji z klientem, zdobycia nowego kontraktu czy po prostu efektywnej i szybkiej obsługi kontrahenta.
- Fakt organizowania szkoleń językowych wpływa też na opinię o firmie i postrzeganiu pracodawcy na rynku pracy. Firma oferująca takie benefity w swoim portfolio zyskuje w oczach przyszłych pracowników.
- Pracownicy, którzy zdobywają w miejscu pracy nowe kompetencje są bardziej zadowoleni ze swojej pracy, co przekłada się na ich motywację i chęć pozostania w danej firmie, co z kolei przynosi wymierne korzyści finansowe firmie (brak kosztów rekrutacji i wdrożenia do pracy nowych pracowników)
- Dzięki czynionym postępom w nauce pracownicy uzyskują coraz większą pewność siebie i przez to zwiększa się ich wartość we własnych oczach. Pracownik, który wierzy we własne siły i możliwości jest zwykle wydajniejszy i bardziej efektywny w tym, co robi.
- Szkolenia językowe poprawiają również samopoczucie pracowników i mogą być traktowane jako element zwiększający tzw wellbeing. Podczas zajęć, oprócz skupienia na języku, biznesie, słownictwie czy gramatyce, pracownicy mają okazję swobodnie się wypowiadać, spokojnie porozmawiać i niejako „odpocząć” od gonitwy dnia codziennego. Wpływa to pozytywnie na ich psychikę i zmniejsza ilość odczuwanego stresu, a przez to również przynosi oszczędności pracodawcy (np z powodu mniejszej ilości zwolnień lekarskich – jak wiadomo stres jest jednym z zasadniczych czynników wpływających na ilość i długość zachorowań).
Jeśli po przeczytaniu powyższego opisu korzyści, jakie przynosi organizowanie szkoleń językowych będziesz chciał / chciała zorganizować szkolenia językowe dla swoich pracowników, zapraszamy do przeczytania artykułu o tym jak właściwie zmapować umiejętności pracownika: