Polityka prywatności

1. Postanowienia ogólne

  1. Szacunek dla prywatności
    Jako firma PROLANG Sp. z o.o. („PROLANG”, „Administrator” lub „my”), szanujemy i przestrzegamy prawa do prywatności. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Państwa dane osobowe.

  2. Podstawa prawna
    Dane osobowe zbierane przez PROLANG za pośrednictwem Sklepu Internetowego, strony internetowej oraz w ramach relacji biznesowych są przetwarzane zgodnie z:

    • Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych („RODO”),
    • Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
    • oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

2. Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest:

PROLANG Sp. z o.o.

  • Adres siedziby: ul. Ostrowskiego 9, lok. 211, 53-238 Wrocław
  • Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS: 0000738905
  • NIP: 894-313-04-47; REGON: 38068705700000
  • Kapitał zakładowy: 10 000,00 zł
  • Adres e-mail do kontaktu w sprawach związanych z ochroną danych: ido@prolang.pl

3. Jakie informacje gromadzimy?

  1. Rodzaj danych
    PROLANG w ramach wzajemnych relacji biznesowych gromadzi, przechowuje i wykorzystuje dane osobowe, takie jak:

    • Imię i nazwisko,
    • Numer telefonu,
    • Adres e-mail,
    • Stanowisko/funkcja w firmie,
    • Dane firmy (np. nazwa, siedziba, NIP),
    • Inne dane niezbędne do zawarcia i realizacji umowy lub kontaktu handlowego.

    Dane te mogą dotyczyć zarówno Państwa (jeśli jesteście Państwo osobami fizycznymi), jak i Państwa reprezentantów, właścicieli bądź pracowników.

  2. Źródła pozyskiwania danych
    Dane osobowe mogą być pozyskiwane bezpośrednio od Państwa (np. poprzez formularze online, korespondencję mailową, kontakt telefoniczny), a także z ogólnodostępnych źródeł (m.in. z publicznych rejestrów).

  3. Dobrowolność podania danych
    Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach (np. przy zawarciu umowy) może być niezbędne do realizacji określonych celów, w tym do wykonania usług przez PROLANG.

4. Cel i podstawy prawne przetwarzania danych

  1. Cele przetwarzania
    Państwa dane osobowe przetwarzamy w następujących celach:

    • Zawarcie i wykonanie umowy – jeśli zdecydują się Państwo na współpracę z nami (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do wykonania umowy).
    • Prowadzenie działań marketingowych i handlowych – w tym marketing bezpośredni, wysyłanie spersonalizowanych ofert i informacji handlowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora bądź art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda, jeśli jest wymagana).
    • Przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (telekomunikacyjnych urządzeń końcowych) – na podstawie przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (podstawa prawna: zgoda lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w zależności od okoliczności).
    • Cele archiwizacyjne (dowodowe) – w celu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora).
    • Badanie satysfakcji i opinii – w celu podniesienia jakości usług (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora).
    • Rozpatrywanie potencjalnych roszczeń, postępowań sądowych lub urzędowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora).
  2. Prawnie uzasadnione interesy Administratora
    Za prawnie uzasadniony interes Administratora uważa się w szczególności marketing bezpośredni, dochodzenie i obronę przed roszczeniami, badanie satysfakcji klientów i prowadzenie korespondencji z klientami.

5. Bezpieczeństwo danych

  1. Zasady bezpieczeństwa
    PROLANG dokłada wszelkich starań, aby chronić Państwa dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, utratą, przypadkowym zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją. W tym celu stosujemy adekwatne środki techniczne oraz organizacyjne zgodne z powszechnie obowiązującymi standardami bezpieczeństwa IT i wymaganiami wynikającymi z przepisów prawa.

  2. Poufność
    Osoby mające dostęp do danych, tj. upoważnieni pracownicy i współpracownicy, zobowiązane są do zachowania tych informacji w poufności oraz do zapewnienia ich bezpieczeństwa.

6. Komu przekazujemy Państwa dane?

  1. Upoważnieni pracownicy i współpracownicy
    Państwa dane osobowe mogą być przekazywane naszym upoważnionym pracownikom i współpracownikom – wyłącznie w zakresie niezbędnym do wykonywania obowiązków służbowych.

  2. Podmioty przetwarzające (tzw. procesorzy)
    Możemy zlecać określone czynności podmiotom zewnętrznym (np. podwykonawcom, dostawcom narzędzi informatycznych, firmom windykacyjnym, firmom świadczącym usługi pocztowe i kurierskie). Podmioty te przetwarzają dane wyłącznie w naszym imieniu i na podstawie stosownych umów powierzenia, gwarantujących pełne bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

  3. Inni odbiorcy danych
    W uzasadnionych przypadkach możemy przekazywać Państwa dane:

    • naszym doradcom prawnym, podatkowym, księgowym,
    • bankom,
    • firmom świadczącym usługi pocztowe i kurierskie,
    • operatorom systemów płatności,
    • ubezpieczycielom,
    • organom administracji publicznej, sądom lub organom ścigania – jeśli przepisy prawa tego wymagają lub w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami.

7. Okres przechowywania danych

  1. Okres przechowywania
    Dane osobowe przechowujemy:

    • tak długo, jak jest to niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane (np. realizacja umowy, obsługa posprzedażowa),
    • przez czas niezbędny do wykazania należytego wykonania umowy (np. do czasu przedawnienia roszczeń),
    • w celach marketingowych – do momentu wycofania przez Państwa zgody na takie przetwarzanie (o ile przetwarzanie opiera się na zgodzie) lub wniesienia sprzeciwu,
    • w przypadku korespondencji handlowej – do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania albo wycofania zgody na dalszy kontakt.
  2. Skrócony okres retencji (przykład kontaktów handlowych)
    Jeżeli nie wyrażą Państwo zgody na dalszy kontakt lub nie dojdzie do nawiązania współpracy w ciągu 12 miesięcy, dane kontaktowe zostaną usunięte z naszej bazy. Pozostawimy jedynie informacje konieczne do wykazania faktu, iż kontakt był nawiązany (np. nazwa firmy), w celu uniknięcia ponownego wysłania zapytania.

8. Prawa przysługujące osobom, których dane dotyczą

Zgodnie z obowiązującym prawem, przysługują Państwu następujące prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych:

  1. Prawo dostępu do danych – uzyskanie informacji o przetwarzaniu danych i kopii tych danych.
  2. Prawo sprostowania – poprawiania niepoprawnych danych lub uzupełnienia niekompletnych.
  3. Prawo do usunięcia danych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”) – w przypadkach przewidzianych prawem (np. gdy dane nie są już niezbędne lub wycofają Państwo zgodę na ich przetwarzanie, a nie ma innej podstawy prawnej).
  4. Prawo do ograniczenia przetwarzania – w określonych sytuacjach (np. gdy kwestionują Państwo prawidłowość danych).
  5. Prawo do przenoszenia danych – w odniesieniu do danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody lub w celu wykonania umowy.
  6. Prawo sprzeciwu – wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (w tym profilowania) z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, oraz w każdym momencie wobec przetwarzania w celach marketingu bezpośredniego.
  7. Prawo do wycofania zgody – w każdej chwili (jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
  8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Wszelkie żądania, zapytania lub wnioski odnośnie przetwarzania Państwa danych osobowych prosimy kierować na adres: ido@prolang.pl.

9. Pliki „cookies” i podobne technologie

  1. Korzystanie z plików „cookies”
    Strona internetowa Administratora używa plików „cookies” w celu zapewnienia jej prawidłowego działania oraz w celach statystycznych i marketingowych.

  2. Konieczność instalacji „cookies”
    Instalacja plików „cookies” w przeglądarce może być konieczna do pełnej funkcjonalności strony internetowej. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także umożliwiają one opracowywanie ogólnych statystyk odwiedzin strony.

  3. Rodzaje plików „cookies”

    • Sesyjne („session cookies”) – pliki tymczasowe, przechowywane w urządzeniu końcowym do czasu wylogowania lub opuszczenia strony.
    • Stałe („persistent cookies”) – przechowywane w urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
  4. Własne pliki „cookies”
    PROLANG wykorzystuje własne pliki „cookies” w celu lepszego zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z zawartości strony. Pliki „cookies” mogą gromadzić informacje o sposobie korzystania ze strony, z jakiej strony użytkownik został przekierowany, liczbie odwiedzin oraz o czasie wizyty. Informacje te nie służą do personalnej identyfikacji użytkownika.

  5. Zewnętrzne pliki „cookies”
    PROLANG korzysta również z zewnętrznych plików „cookies” (np. Google Analytics, administrator: Google Inc. z siedzibą w USA), aby zbierać anonimowe dane statystyczne.
    – Polityka prywatności Google Analytics dostępna jest na stronie https://policies.google.com/privacy

  6. Możliwość kontroli plików „cookies”
    Użytkownik ma prawo zadecydować w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach przeglądarki.

10. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych

W przypadku korzystania z narzędzi lub usług (np. dostawców hostingu, poczty elektronicznej, narzędzi analitycznych) zlokalizowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG), dane mogą być przekazywane do państw trzecich. Zawsze jednak dbamy o odpowiednie zabezpieczenia (np. stosowanie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską).

11. Zmiany Polityki Prywatności

  1. Aktualizacja
    W razie potrzeby aktualizujemy niniejszą Politykę Prywatności, aby była zgodna z obowiązującym prawem i odpowiadała zmieniającym się praktykom oraz technologiom.
  2. Forma informacji o zmianach
    O wszelkich istotnych zmianach poinformujemy Państwa poprzez zamieszczenie nowej treści na stronie internetowej oraz (jeśli to możliwe i wymagane) poprzez przesłanie powiadomienia drogą mailową.