Strona g艂贸wnaNauka j臋zyka angielskiego dla聽firm

Nauka j臋zyka angielskiego dla firm

Czym nauka w firmach r贸偶ni si臋 od nauki na standardowych kursach j臋zykowych w szko艂ach j臋zykowych?

kursy j臋zykowe dla firm online

Brak typowych podr臋cznik贸w

Poniewa偶 firmy cz臋sto oczekuj膮 konkretnych umiej臋tno艣ci i tre艣ci, zwi膮zanych 艣ci艣le z sektorem, w kt贸rym dzia艂aj膮, dlatego lepiej kurs opiera膰 na materia艂ach bran偶owych, stronie internetowej klienta i innych specjalistycznych wydawnictwach. W ten spos贸b mamy naj艣wie偶sze nowinki z danej dziedziny.

Kursantom cz臋sto podr臋czniki kojarz膮 si臋 ze szkoln膮 nauk膮, dlatego te偶 nie bardzo chc膮 je kupowa膰 i przerabia膰.

Jest dzisiaj tyle atrakcyjnej tre艣ci w formie np. film贸w, 偶e jest to 艣wietny materia艂 na zaj臋cia.

Bardzo ma艂e grupy

Koncentruj膮c si臋 na szybkich post臋pach i inwestuj膮c wi臋cej w szkolenia pracodawcy s膮 w stanie zapewni膰 lepsze warunki pracy w grupach. Przek艂ada si臋 to bardzo na STT - Student Talking Time - czyli czas kt贸ry kursanci mog膮 po艣wi臋ci膰 na aktywne stosowanie s艂ownictwa, wymowy i tworzenia zda艅.

Nacisk na efekty

Efekty czyli poprawa konkretnych umiej臋tno艣ci maj膮 priorytet nad przerobieniem podr臋cznika czy wyra偶e艅 gramatycznych. Takie podej艣cie sprawia 偶e w kr臋gu wi臋kszego zainteresowania s膮 ca艂e frazy, s艂ownictwo kt贸re faktycznie zwi臋kszaj膮 zasi臋g s艂ownika i poprawiaj膮 p艂ynno艣膰.

Rozliczanie z post臋p贸w

Departamenty zasob贸w ludzkich cz臋sto wprowadzaj膮 wewn臋trzne regulaminy kurs贸w j臋zykowych, w kt贸rych zawarte s膮 wymogi dotycz膮ce frekwencji na zaj臋ciach, poziom贸w osi膮ganych w danych ramach czasowych oraz poziomu dofinansowania.

Z jednej strony bywa to lekko stresuj膮ce dla kursanta, niemniej brak zasad i wymog贸w mo偶e prowadzi膰 do tzw. rozpr臋偶enia i odwo艂ywa艅, nieprzygotowa艅 itp. ze strony kursant贸w.

Z naszych do艣wiadcze艅 wynika, 偶e zdrowe zasady organizacji kurs贸w j臋zykowych w firmach bardzo sprzyjaj膮 post臋pom w艣r贸d uczestnik贸w.

Podzia艂 p艂atno艣ci

W wi臋kszo艣ci firmy sponsoruj膮ce pracownikom kursy j臋zykowe w ca艂o艣ci pokrywaj膮 koszt us艂ugi. Wci膮偶 jest jednak wiele firm, kt贸re tylko w cz臋艣ci finansuj膮 zaj臋cia. Pracownik reguluje w贸wczas pozosta艂膮 cz臋艣膰 p艂atno艣ci w uk艂adzie 80/20 lub 70/30 procent.

Taki podzia艂 p艂atno艣ci ma swoje plusy i minusy, ale cz臋sto pracownicy, gdy dop艂acaj膮 do kursu s膮 偶ywotnie zainteresowani uzyskaniem wi臋cej z takich zaj臋膰, gdy偶 najnormalniej w 艣wiecie p艂ac膮 za to z w艂asnej kieszeni.

PODSUMOWANIE

Nauka j臋zyka w firmach przebiega zwykle w du偶o bardziej komfortowych warunkach ni偶 na kursach stacjonarnych w typowych szko艂ach j臋zykowych.

Kursanci dostaj膮 te偶 lepiej dopasowane materia艂y, zar贸wno je艣li chodzi o ich braki i luki w wiedzy, jak i specjalistyczne zaw臋偶enie do biznesu, do sektora przemys艂u czy te偶 gospodarki.

Z powy偶szych przyczyn nauka na kursach j臋zykowych w firmach cieszy si臋 du偶膮 popularno艣ci膮 oraz bardzo efektywnym wykorzystaniem czasu.

 

Cookie Consent with Real Cookie Banner