nauka dla firm

Nauka języka angielskiego dla firm

Decydując się na udział w kursie językowym możesz się zastanawiać, jakie są różnice w zależności od rodzaju kursu. Czym nauka w firmach różni się od nauki na standardowych kursach językowych w szkołach językowych?

kurs niemieckiego dla firm
puzzle puzzle

zauważalne różnice

Brak typowych podręczników

Ponieważ firmy często oczekują konkretnych umiejętności i treści, związanych ściśle z sektorem, w którym działają, dlatego lepiej kurs opierać na materiałach branżowych, stronie internetowej klienta i innych specjalistycznych wydawnictwach. W ten sposób mamy najświeższe nowinki z danej dziedziny.

Kursantom często podręczniki kojarzą się ze szkolną nauką, dlatego też nie bardzo chcą je kupować i przerabiać.

Jest dzisiaj tyle atrakcyjnej treści w formie np. filmów, że jest to świetny materiał na zajęcia.

Bardzo małe grupy

Koncentrując się na szybkich postępach i inwestując więcej w szkolenia pracodawcy są w stanie zapewnić lepsze warunki pracy w grupach. Przekłada się to bardzo na STT – Student Talking Time – czyli czas który kursanci mogą poświęcić na aktywne stosowanie słownictwa, wymowy i tworzenia zdań.

Nacisk na efekty

Efekty czyli poprawa konkretnych umiejętności mają priorytet nad przerobieniem podręcznika czy wyrażeń gramatycznych. Takie podejście sprawia że w kręgu większego zainteresowania są całe frazy, słownictwo które faktycznie zwiększają zasięg słownika i poprawiają płynność.

Rozliczanie z postępów

Departamenty zasobów ludzkich często wprowadzają wewnętrzne regulaminy kursów językowych, w których zawarte są wymogi dotyczące frekwencji na zajęciach, poziomów osiąganych w danych ramach czasowych oraz poziomu dofinansowania.

Z jednej strony bywa to lekko stresujące dla kursanta, niemniej brak zasad i wymogów może prowadzić do tzw. rozprężenia i odwoływań, nieprzygotowań itp. ze strony kursantów.

Z naszych doświadczeń wynika, że zdrowe zasady organizacji kursów językowych w firmach bardzo sprzyjają postępom wśród uczestników.

Podział płatności

W większości firmy sponsorujące pracownikom kursy językowe w całości pokrywają koszt usługi. Wciąż jest jednak wiele firm, które tylko w części finansują zajęcia. Pracownik reguluje wówczas pozostałą część płatności w układzie 80/20 lub 70/30 procent.

Taki podział płatności ma swoje plusy i minusy, ale często pracownicy, gdy dopłacają do kursu są żywotnie zainteresowani uzyskaniem więcej z takich zajęć, gdyż najnormalniej w świecie płacą za to z własnej kieszeni.

PODSUMOWANIE

Nauka języka w firmach przebiega zwykle w dużo bardziej komfortowych warunkach niż na kursach stacjonarnych w typowych szkołach językowych.

Kursanci dostają też lepiej dopasowane materiały, zarówno jeśli chodzi o ich braki i luki w wiedzy, jak i specjalistyczne zawężenie do biznesu, do sektora przemysłu czy też gospodarki.

Z powyższych przyczyn nauka na kursach językowych w firmach cieszy się dużą popularnością oraz bardzo efektywnym wykorzystaniem czasu.

puzzle puzzle

kontakt

Chcesz abyśmy przygotowali ofertę dla Twojej firmy?

Wypełnij formularz a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 48h.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
GDPR / RODO Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Informujemy, iż administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PROLANG Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu; adres: ul. Ostrowskiego 9 lok. 211, 53-238 Wrocław, Spółka wpisana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000738905; NIP 894-313-04-47; z kapitałem zakładowym w wysokości 10 000,00 zł. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu realizacji usługi szkoleniowej. Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawienia, a podanie ich treści jest dobrowolne.