Decydując się na udział w kursie językowym możesz się zastanawiać, jakie są różnice w zależności od rodzaju kursu. Czym nauka w firmach różni się od nauki na standardowych kursach językowych w szkołach językowych?
nauka dla firm
Nauka języka angielskiego dla firm
zauważalne różnice
Brak typowych podręczników
Ponieważ firmy często oczekują konkretnych umiejętności i treści, związanych ściśle z sektorem, w którym działają, dlatego lepiej kurs opierać na materiałach branżowych, stronie internetowej klienta i innych specjalistycznych wydawnictwach. W ten sposób mamy najświeższe nowinki z danej dziedziny.
Kursantom często podręczniki kojarzą się ze szkolną nauką, dlatego też nie bardzo chcą je kupować i przerabiać.
Jest dzisiaj tyle atrakcyjnej treści w formie np. filmów, że jest to świetny materiał na zajęcia.
Bardzo małe grupy
Koncentrując się na szybkich postępach i inwestując więcej w szkolenia pracodawcy są w stanie zapewnić lepsze warunki pracy w grupach. Przekłada się to bardzo na STT – Student Talking Time – czyli czas który kursanci mogą poświęcić na aktywne stosowanie słownictwa, wymowy i tworzenia zdań.
Nacisk na efekty
Efekty czyli poprawa konkretnych umiejętności mają priorytet nad przerobieniem podręcznika czy wyrażeń gramatycznych. Takie podejście sprawia że w kręgu większego zainteresowania są całe frazy, słownictwo które faktycznie zwiększają zasięg słownika i poprawiają płynność.
Rozliczanie z postępów
Departamenty zasobów ludzkich często wprowadzają wewnętrzne regulaminy kursów językowych, w których zawarte są wymogi dotyczące frekwencji na zajęciach, poziomów osiąganych w danych ramach czasowych oraz poziomu dofinansowania.
Z jednej strony bywa to lekko stresujące dla kursanta, niemniej brak zasad i wymogów może prowadzić do tzw. rozprężenia i odwoływań, nieprzygotowań itp. ze strony kursantów.
Z naszych doświadczeń wynika, że zdrowe zasady organizacji kursów językowych w firmach bardzo sprzyjają postępom wśród uczestników.
Podział płatności
W większości firmy sponsorujące pracownikom kursy językowe w całości pokrywają koszt usługi. Wciąż jest jednak wiele firm, które tylko w części finansują zajęcia. Pracownik reguluje wówczas pozostałą część płatności w układzie 80/20 lub 70/30 procent.
Taki podział płatności ma swoje plusy i minusy, ale często pracownicy, gdy dopłacają do kursu są żywotnie zainteresowani uzyskaniem więcej z takich zajęć, gdyż najnormalniej w świecie płacą za to z własnej kieszeni.
PODSUMOWANIE
Nauka języka w firmach przebiega zwykle w dużo bardziej komfortowych warunkach niż na kursach stacjonarnych w typowych szkołach językowych.
Kursanci dostają też lepiej dopasowane materiały, zarówno jeśli chodzi o ich braki i luki w wiedzy, jak i specjalistyczne zawężenie do biznesu, do sektora przemysłu czy też gospodarki.
Z powyższych przyczyn nauka na kursach językowych w firmach cieszy się dużą popularnością oraz bardzo efektywnym wykorzystaniem czasu.
kontakt
Chcesz abyśmy przygotowali ofertę dla Twojej firmy?
Wypełnij formularz a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 48h.