Strona główna » Blog » 22 rzeczy, których się nauczyliśmy przez 22 lata działalności

22 rzeczy, których się nauczyliśmy przez 22 lata działalności

W tym roku w kwietniu obchodzimy okrągłą rocznicę 22 lat działalności na rynku szkoleniowym. Od początku byliśmy szkołą językową uczącą dorosłych profesjonalistów posługiwać się językami obcymi w codziennym życiu zawodowym. Na początku był to głównie język angielski, obecnie mamy w portfolio 11 języków, w tym również tak egzotyczne jak chiński!

Przez te 22 lata drogi edukacyjnej i biznesowej zebraliśmy sporo doświadczeń, którymi chcielibyśmy się podzielić. Przeżyliśmy zarówno chwile uniesień i wspaniałych kontraktów, ale też momenty załamań rynkowych i kryzysów gospodarczych. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

22 rzeczy jakich się nauczyliśmy blog

Najważniejszą rzeczą, jakiej się nauczyliśmy, to konstatacja, że prawdziwą i niepowtarzalną wartość firmy stanowią właściwi ludzie. To ich wysiłek, zaangażowanie i wiedza przynoszą wyjątkowe efekty.

  1. Jakość i dostarczanie wartości zawsze się obronią.

    Dobrze opracowany materiał merytoryczny i staranne podejście zawsze przynoszą najlepsze rezultaty. Dostarczanie klientom prawdziwej wartości jest zawsze doceniane i skutkuje często wieloletnią współpracą

  2. Zaangażowanie przynosi najlepsze rezultaty.

    Dajemy z siebie wszystko, zawsze stawiając na efekty i profesjonalizm. Często wykraczamy poza oczekiwania i zaskakujemy podejściem. To doceniają nasi klienci oraz współpracownicy.

  3. Ludzkie podejście jest naprawdę ważne.

    Choć prowadzimy biznes, to rozumiemy, że traktowanie innych tak, jakbyśmy sami chcieli być traktowani ma szczególne znaczenie. Każdy z nas przechodzi czasem okresy wyzwań i trudności, bierzemy to pod uwagę w naszych działaniach.

  4. Doceniaj, doceniaj, doceniaj.

    Dostrzeganie i docenianie nawet najmniejszych gestów oraz wyrażanie uznania dla czyjejś pracy czy postawy są bardzo ważne. To one budują atmosferę pracy i sprawiają, że idzie się do biura / na zajęcia z prawdziwą przyjemnością.

  5. Małe gesty są ważne.

    Dziękowanie sobie za każdą pomoc, pozytywne słowa czy inne drobne gesty są kluczowe dla budowania pozytywnej atmosfery w naszej pracy. To właśnie te małe rzeczy sprawiają, że czujemy się szanowani i docenieni i chętniej angażujemy się w to, co robimy.

  6. Asertywność i empatia są kluczowe.

    Rozumienie punktu widzenia innych osób pozwala nam lepiej współpracować i efektywniej rozwiązywać problemy. Staramy się być asertywni, ale zawsze pamiętamy o potrzebach i sytuacji naszych kursantów i współpracowników.

  7. Pozytywny i konstruktywny feedback są niezwykle istotne.

    Zarówno pochwały, jak i krytyka, gdy przekazane osobiście, mogą znacznie poprawić efektywność pracy i motywację. Dlatego zawsze staramy się równoważyć obie formy feedbacku i rozmawiać z każdym w cztery oczy.

  8. Weryfikacja informacji to klucz do sukcesu.

    W świecie pełnym dezinformacji sprawdzanie wiarygodności komunikatów jest kluczowe. Dzięki temu możemy zapewnić naszym kursantom najbardziej aktualną i wiarygodną wiedzę.

  9. Otwarta i jasna komunikacja jest niezbędna w biznesie.

    Nauczyliśmy się, że nie można czynić żadnych założeń, jeśli chodzi o zrozumienie sytuacji, ustaleń czy oczekiwań. Lepiej kilka razy sprawdzić, że wszyscy zaangażowani rozumieją temat tak samo, niż zakładać, że nasz rozmówca wie, co mamy na myśli. Błędne założenia bywają bardzo kosztowne.

  10. Różnorodność jest siłą.

    Zespół składający się z osób o różnych punktach widzenia może być bardziej kreatywny i produktywny. W naszej szkole zawsze zachęcamy do otwartej dyskusji i różnorodnych perspektyw. Dzięki temu każdy pomysł przechodzi przez kilka filtrów i jest tak długo kwestionowany, dopóki nie stanie się naprawdę dobry.

  11. Akceptacja różnych poziomów zaangażowania.

    Nie wszyscy będą mieli taką samą pasję i zaangażowanie jak my, i to jest w porządku. Ważne jest, abyśmy umieli zrozumieć i akceptować różnice w podejściu do pracy.

  12. Wciąż możemy się uczyć.

    Nawet najbardziej doświadczeni eksperci mogą zdobywać nowe umiejętności i wiedzę. Dlatego zawsze zachęcamy do dyskusji i otwartości na feedback. Często osoby nie będące ekspertami mogą dostarczyć cennych wskazówek czy odmiennego punktu widzenia.

  13. Nie bój się eksperymentować i testować nowych rozwiązań.

    Szkoła językowa powinna być miejscem, gdzie można testować nowe metody nauczania i podejścia, aby stale się rozwijać i dostosowywać do zmieniających się potrzeb kursantów.

  14. Stawiaj na innowacje i udoskonalenia.

     Świat i wymogi nieustannie się zmieniają. Coś co było dobre 5 lat temu teraz może się w ogóle nie sprawdzać. Dlatego warto śledzić trendy rynkowe, ale też wprowadzać swoje innowacje i udoskonalenia, kierując się zarówno własnymi pomysłami jak i opiniami klientów.

  15. Wspieraj rozwój pracowników.

    Inwestycja w rozwój zawodowy i osobisty pracowników i współpracowników przynosi korzyści zarówno dla nich, jak i dla szkoły jako całości. Dlatego staramy się wspierać naszych lektorów w ich rozwoju poprzez różne szkolenia oraz opiekę i wsparcie metodyczne.

  16. Ułatwiaj ludziom pracę a klientom współpracę.

    Warto tworzyć i inwestować w narzędzia, które ułatwiają ludziom wykonywanie codziennych obowiązków, zaś klientom współpracę z nami. Dlatego rozwijamy zarówno procesy biznesowe jak i tworzymy własne narzędzia, takie jak na przykład platforma VOCABite.

  17. Buduj trwałe relacje z kursantami, współpracownikami i klientami.

    Zaufanie i dobre relacje z klientami są kluczowe dla sukcesu każdego biznesu. Dlatego staramy się budować zaufanie i lojalność poprzez profesjonalizm, uczciwość i empatię.

  18. Bądź odpowiedzialny społecznie.

    Jako szkoła językowa, angażujemy się w działania społeczne i charytatywne, aby wspierać lokalną społeczność i przyczyniać się do budowania lepszego świata.

  19. Działaj zgodnie z wartościami.

    Zachowanie spójności z misją, wizją i wartościami szkoły jest kluczowe dla budowania pozytywnego wizerunku i zaufania wśród klientów. Wartości wytyczają kierunek działań i pomagają podejmować spójne i dobrze wyważone decyzje.

  20. Pamiętaj o równowadze między życiem zawodowym a prywatnym.

    Dbając o równowagę między pracą a życiem osobistym, zapewniamy naszym pracownikom i współpracowników możliwość efektywnego funkcjonowania zarówno w pracy, jak i poza nią. Dlatego pilnujemy, żeby nasi lektorzy nie pracowali po 10 godzin na dobę! Wiemy, że wypoczęci i zmotywowani nauczyciele są w stanie najlepiej wspierać swoich kursantów.

  21. Jeśli robisz coś dobrze, nie bój się pochwalić tym światu.

    Możesz robić coś najlepiej, ale jeśli niewielu o tym wie, to niewielu też będzie miało szansę skorzystać. Mówienie o sobie dobrze to nie grzech!

  22. Bądź elastyczny i otwarty na zmiany.

    Otoczenie biznesowe i świat edukacji stale się zmieniają, dlatego ważne jest, aby być elastycznym i gotowym dostosować się do nowych wyzwań i możliwości. Nie wiadomo, jakie wyzwania i możliwości stoją za rogiem, dlatego trzeba być gotowym na szybkie reakcje!

O autorce:

Beata Szeruga

Business English Teacher, absolwentka Anglistyki Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Zarządzania Kadrami Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Pasjonatka rozwoju osobistego, uwielbia dzielić się wiedzą i udoskonalać procesy. Uczy języka angielskiego od 1998 roku oraz pomaga w rozwoju dorosłych od ponad 12 lat. Obecnie zgłębia tajniki marketingu online oraz współtworzy nowe produkty i usługi dla Prolang.
Shopping Cart
Scroll to Top
Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner